menu
עמוד הבית
שירותי SMS
מאמרים
איזור אישי
צור קשר



5 סיבות אפשריות לשיווק לא מוצלח בעזרת מייל

שיווק במייל

משלוח תוכן ומידע במייל ללקוחות קיימים או פוטנציאלים טומן בחובו פוטנציאל עסקי אדיר במאמצי השיווק של העסק. שיווק בעזרת מייל עדיין כאן, ולמעשה צריך רק לדעת למנף אותו ולהפיק ממנו את המקסימום. הדבר המרכזי שצריך לזכור הוא שעוד עשרות אם לא מאות עסקים כמונו מבצעים שיווק בעזרת דוא״ל, ולכן אנחנו צריכים לבדל את עצמנו, ולהוציא עצמנו מקבוצת ה״ספאם״.

 

אם כן, במקום לחזור על טעויות של משווקים רבים ש״הספימו״ וגרמו ללקוחות רבים לכעס ולמטרד, עדיף להמנע מלהגיע לאותם מקומות בהם האחרים נופלים:

 

1-  לא התקבלה הרשאה מהמשתמש לדוור אליו

אנשים שונאים לקבל שיחות טלמרקטינג, באותו אופן בדיוק הם שונאים שמנסים ״לדחוף״ להם שירות בכח, גם אם זה מתבצע במייל. מעבר לכך שקבלת מייל ממקור שלא ביקשת לקבל ממנו מידע הוא לא חוקי בשנת 2017, זה גם מעורר אנטגוניזם ואי רצון להקשיב למסרים שאתם מנסים להעביר בקמפיין השיווקי.

אפשר להשתמש בשיטות שונות ויעילות כדי לגרום לאנשים כן להרשם למאגר באמצעות המייל:

 

2 – נושא המיילים הנשלחים משעמם ולא מזמין

שורת הנושא של הודעת הדוא״ל השיווקית חשובה מאוד במשפך המכירה שלכם. חשוב שהיא תהיה אטרקטיבית, תמשוך את העין מחד כדי ליצור עניין, ומאידך שתשאיר טעם של עוד, כלומר לא תגלה את כל התמונה ותגרום למשתמש להסתקרן ולרצות לצרוך את המידע שבגוף ההודעה עצמה. זכרו כי המשתמשים מקבלים עשרות מיילים במהלך יום עבודה, ולכן יסננו על פי רוב את אלו שאינם מרתקים / רלוונטים באותה נקודת זמן. כנראה שגם לא יחזרו לקרוא אותם בהמשך.

 

3 – רשימת התפוצה לא מפולחת לקבוצות

אז הכל עובד נהדר, ונרשמים בכל יום 100 משתמשים חדשים לרשימת התפוצה. אז לכאורה כל מה שנותר הוא לשגר אימיילים בקצב והכל יתקתק כמו שעון. לא, ממש לא. צריך לזכור, שכמו בעולם הגדול, כך גם בעולם הקטן של רשימת התפוצה שלכם קיימים מספר סוגי קהל, עם צרכים שונים, תחומי עניין שונים ורצונות שונים. חובה לבצע איזשהו פילוח מבוסס התנהגות באתר, מקור הגעת המשתמש, תחומי עניין אפשריים וכל נתון שיכול לעזור לנו לאפיין את המשתמש. כך נוכל לשלוח מסרים אפקטיביים יותר עבור כל סוג של משתמש ולקבל תוצאות יעילות יותר.

 

4 – לא מתבצעות בדיקות A/B Testing 

זו שגיאה שרבים נופלים בה בשיטת ״שגר ושכח״. כדי למקסם את הפוטנציאל של הדואר האלקטרוני ככלי שיווקי, חובה לבצע בדיקות a/b testing כדי לבחון נוסחים שונים של מייל, נוסח שונה של כותרות, עיצוב פנים המייל – וכך למעשה להבין מה עובד עבורכם ומה פחות. התוצאות והפערים במספרים ידהימו אתכם.

 

5 – טיפול לקוי ב״המרות״ מתוך השיווק במייל

זהו שלב שהוא עדיין בתוך המשפך השיווקי, וכ13% מהמשווקים נופלים בו. משתמש קרא הודעה, קיבל את המסרים במייל שלכם, החליט שזה מעניין אותו והוא רוצה לרכוש את המוצר שלכם, הזמין באתר(!!!) – אבל לא קיבל את המוצר. למעשה זוהי דוגמה קלאסית של בעיטה בדלי. אתם חייבים לדאוג שאחרי המאמץ השיווקי האדיר המערכת שלכם תסתנכרן ותעבוד בצורה טובה עם אותם לקוחות שמגיעים וממירים דרך השיווק בדוא״ל, אחרת – חבל על המאמץ. היו ערים לכך ובצעו בדיקות כלקוחות בעצמכם על מנת לוודא שהתהליך עובד ואינטואיטיבי.